deep inside me..!!

part dat ur nvr see.. place u nvr feel, u would't want it... n u wont feel the way i feel, u'll nvr see the way i see...

Wednesday 8 June 2011

how? hmmmmmmmmmmm.....

katanya.. hidup ini bukan seperti matematik, jika 2+2=4.. kadang2 katanya 2+2 mungkin =10... atau mungkin
=-2... mksudnya jika kita berbuat baik/ mengusahakan sesuatu kita tidak boleh berharap bahawa hasilnya akan seindah impian kita..
berpegang kepada prinsip tersebut, ku uji kepada teman-temanku...  kuturuti semua kemahuan nya, kupenuhi permintaannya, ku layani ia bagaikan sang puteri, bahkan kurasakan itulah yang terbaik ku lakukan... tujuannya? penuhi kehendak nya, bahagiakan nya... tapi hasilnya.. 2+2 bukanlah 4... kurenung kembali, apa dan dimana silapku.. ternyata sebenarnya tujuanku itulah silapku..
kenapa?
hmmmmmm, kuletakkan tujuan ku yaitu puaskan & bahagiakan dirinya.. ya, mungkin dia puas dan bahagia, namun dia tak perlu melakukan perkara yang sama kepada diriku.. maka inilah silapku, silapku jika aku tidak meletakkan kebahagiaan ku dahulu sebelumnya... maksudnya aku sebenarnya cuma prlu bahagiakan diriku dahulu sebelum membahagiakan yang lain.. dan jika kemudiannya aku ingin membahagiakan merekan, aku harus meletakkan dijiwaku bahawa aku juga bahagia, bila dia bahagia...  dan sudah tentu,ikhlas yang diperlukan... jika aku ikhlas menginginkan mereka gembira aku tak perlu mengharapkan  sebarang balasan..
maka hasil yang mungkin ku peroleh kemudiannya=bahagia... tanpa mengharapkan sesuatu kita pasti berpeluang memperoleh hasil yang semaksimum yang mungkin...

1 comment: